Human & The One Percent Club
När vi startade Human anslöt vi till de få procent svenska byråer som drivs av kvinnor, det som globalt knappt ens är en One Percent Club. Vi startade för att vi levde med ett skav som kom ur att det ofta var andra värderingar än våra som styrde. Vi möttes i en känsla av att vilja jobba annorlunda. Nu gör vi det.
Good things come this way
Vi vill använda vår kreativitet till saker som spelar roll för oss. Vi vill att produkterna och tjänsterna som får kraft av vårt arbete ska göra bra saker. Så vad är bra saker? Vi tänker att bra saker är när våra kunders idéer skapar plats för olikheter, minskar utsläpp, får unga i arbete, minskar behovet av fossil el, gör det lättare att leva med ett funktionshinder, jämnar ut orättvisor, minskar behov av nya material, drar ner matsvinnet, får människor att må bättre – och en massa annat som vi inte ens kan tänka ut, men som ni kan – eftersom som ni kan er bransch. Vi kan kommunikation – och har lång rutin på att sätta oss in i vad ni vill säga och sen säga det effektivt. Det finns så mycket bra där ute som förtjänar mer plats. Sitter ni på en bra sak? Kontakta oss




En av våra målsättningar när vi startade HUMAN var att kunna använda våra skills inom kommunikation för att driva samhällsutveckling. Vi lägger därför en del av vår tid på projekt för sociala ändamål som är viktiga för oss. Vi har bland annat varit med och skapat evenemang, kommunikationsmaterial och hela organisationer för initiativ som vi brinner för.
Ingen har någonsin skapat en verklig lösning utan att förstå problemet.
The Human way
01
Why & What
Vår process börjar alltid med att vi sätter oss in i er utmaning. Vad vill ni uppnå och varför?
02
Tell Who?
Vem vill ni nå? Varför just dem? Kan det finnas målgrupper ni missar?
03
How
Var finns era målgrupper? Hur uppår vi den effekt ni önskar? Vilka kanaler kan vi använda?
04
Execution
Rätt idé på rätt plats. Med rätt hantverk.
Våra tjänster
Art Direction
Animation
Content
Contentplan
Copywriting
Design
Förpackningar
Grafiskt
Idé
Illustration
Innehållsplanering
Kampanjer
Kommunikation
Koncept
Manus
Målgruppsanalys
Naming
PR
Radio
Redaktionsarbete
Reklamfilm
Reklamkoncept
Rådgivning
Sociala medier
Varumärkesarbete
Varumärkesstrategi
Webb